Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Vlada Srbije poništila konkurs za finansiranje naučnih projekata

Komentari (31) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 petak, 06 maj 2016 13:54
Dragan
Napredno! Preusmeriti sredstva za pojačanje postojećih "Rijaliti šou-a" ili otvoriti još jedan novi rijaliti šou sa tim sredstvima. Napredno.
Preporuke:
14
1
2 petak, 06 maj 2016 14:10
Pera Jagodina
Sta ce nama mladi i pametni ljudi kad ionako nemamo gde da ih zaposlimo,ovako kad ih skolujemo mi to radimo za stranog poslodavca,jer oni ionako ne zele da svoju pamet prodaju nekom domacem gazdi za pocetnu platu od 500 evra uz izgovor poslodavca da ne moze da ga plati vise.Nedavno sam gledao nase mlade naucnike sa Oksforda III godina Kvantna Fizika,pa gde bi mi sa tom pamecu,gde da ih zaposlimo kad smo sve rasprodali,zatvorili i pametne ljude proterali,e zato su ostali balvani pogodni za klimanje glavom,sta ce nam pametni da nesto napravimo kad mozemo da uvezemo polovno,sta ce nam pametni kad ce biti pametniji od sefa, gazde,predsednika,a to niko ne voli zato sta ce nam pametni.
Preporuke:
16
1
3 petak, 06 maj 2016 15:03
harun al rašid
Još jedan dokaz vrišteće nesposobnosti Vučićeve vlade u prethodnom mandatu. Dve godine nisu uspeli da raspišu legitiman konkurs za novi projektni ciklus.
Preporuke:
12
2
4 petak, 06 maj 2016 15:39
Dragan, Katun
Preusmeriće za subvencije strateškom partneru koji će proizvoditi pelene, jer to će biti sva je prilika strateški prizvod, isključivo veliki brojevi, nije predviđeno da nam se unuci rađaju.
Stvarno je ova antinarodna kamarila Istorijska po svom idiotluku.
Psujem i plj----. Kad ću već jednom da presvisnem, gledam ove moje senjake , razjurili se rasađuju papriku, bostan, .... crni, izgužvani-izborani, ima zub, dva tri nema pa opet, psuje kao ja, pije-zakrvavele oči, al glasa uz ..rac, protiv sebe, od 10-7 za ove. Ma Niče i ostali ni u teoriji a pogotovo praksi ni šegrti ne mož da nam BIDNU.
Preporuke:
2
1
5 petak, 06 maj 2016 20:36
Sofronije
Ovo ministarstvo treba što pre ukinuti. Ono je saučesnik u anglosaksonskom genocidu nad građanima Srbije. Kriterijumi za finansiranje "naučnika" je broj objavljenih radova u sadističkim časopisima, to jest količina pameti i ideja datih ubicama građana Srbije (da bi nas još bolje ubijali ili trovali). Osobe koje više dobrih ideja daju dželatu dobiće više para oduzetih od žrtve, jer se te ideje finansiraju iz poreza građana Srbije a ne imperije zla - vrlo logično.
Preporuke:
4
1
6 petak, 06 maj 2016 21:56
Knežević Milan
Konkurs je "pao" jer Petnica, američki "sabirni logor" nije dobio pare.
Tu oni nadgledaju i regrutuju ono što ih interesuje i što im treba; neko se drznuo da ne dodeli pare iz budžeta za finansiranje tog "projekta"- i eto poništenja konkursa.
No, kad bi samo Verbić smeo to i da kaže...
Tamo idu deca "elite", na procenu, početne faze vrbovanja i na otuđenje od naroda; proveren sistem, uhodavan u CIA- kampovima širom sveta, decenijama.
E, sad- zašto to znam ja, i smem da kažem- a naša "opozicija" ćuti?
Preporuke:
3
2
7 petak, 06 maj 2016 22:42
srpska sarma, a može i pasulj@ o srpskoj nauci
Elem ovako, sve, BAŠ SVE je objašnjeno o srpskoj nauci još u martu 2013 u POSLEDNjEM intervju pokojnog prof. Tibora Živkovića datog NSPM-u! Naime, još tad je on lepo objasnio gde su propusti u finansiranju i OCENjIVANjU naučnih dostignuća, a data je i sumorna konstatacija da će pri tom sistemu finansiranja i OCENjIVANjA naučnih dostignuća neminovno naučnici SAMI "POJESTI" JEDNI DRUGE i to sve INSISTIRANjEM na EU-ropskim "standardima" i "KOMPETITIVNOSTI", što ovaj FIĆFIRIĆ FORSIRA! Drugo, trenutni pad projekat nauke nije bio zbog Petnice (mada ni faktor Petnice, OBZIROM na aktuelnog ministra (inače "Petničanina"), nije zanemariv!), već zato što su neki "humanističari" preko njihovog PAJTOSA, koji je, "o slučaja", SEKRETAR Vlade Srbije, zbog POTPUNO FORMALNIH RAZLOGA OBORILI konkurs, a sve sa željom da neko od njih OPET ZASEDNE u fotelju ministra nauke!? Znate, kada kažete "nauka" mislite PRE SVEGA na matematiku, fiziku, hemiju, biologiju, onda na tehničke nauke i medicinu, a ne na npr. ETNOLOGIJU!?
Preporuke:
3
2
8 petak, 06 maj 2016 22:53
srpska sarma, a može i pasulj@ o srpskoj nauci, nastavak
Odavno su postojala TRVENjA između društvenjaka i humanističara i ljudi iz fundamentalnih i primenjenih, medicinskih, tehnoloških i biotehnoloških nauka, uglavnom oko načina ocenjivanja naučne uspešnosti, kao i oko preraspodele para. Naime, jedan od faktora u procesu odlučivanja u nauci je tzv. Zajednica instituta Srbije, koja obuhvata negde oko 50-tak instituta, pri čemu tu pri odlučivanju imaju ISTU VREDNOST glasovi npr. instituta za srpski jezik ili etnologiju, koji broje 20-30 ljudi i npr. Instituta za fiziku ili Biološkog instituta ili INN "Vinče", koji broje nekoliko STOTINA ISTRAŽIVAČA!? Drugo, tih MALIH društvenjačkih instituta ima oko POLOVINE od svih instituta u Srbiji! Treće, SEM istoričara iz oblasti vizantologije i arheologa, kao i RETKIH POJEDINACA iz ostalih oblasti društvenih nauka i humanistike, ako se OCENjUJE po EU-ropskim kriterijumima, NIKO OD DRUŠTVENjAKA NE BI MOGAO DA ISPUNI te kriterijume, pa bi onda PRESTALO projektno finansiranje tih grana nauke, čime bi se iste UGASILE!
Preporuke:
2
1
9 petak, 06 maj 2016 23:03
srpska sarma, a može i pasulj@ o srpskoj nauci, drugi nastavak
Naravno, niko normalan od istraživača iz prirodnih i primenjenih nauka NE DOVODI u PITANjE potrebu za naučnim istraživanjima društvenih fenomena u Srbiji, ali fakat je da su KRITERIJUMI za ocenu naučne uspešnosti istraživača iz oblasti humanistike mnogo NIŽI odnosno kolega "fundamentalista" i iz primenjenih nauka!? Međutim, NIKO od političara (a u Ministarstvo za nauku, ne lažimo se, ne dolazi se SAMO ZBOG STRUKE, već zbog POLITIČKIH zasluga, čak i kad je u pitanju vrlo solidni Aca Popović!) nije bio spreman da "zagrize" u tu "kiselu jabuku", jer brojni od "humanističara" su politički VEOMA ANGAŽOVANI, čak i u lošem smislu! Eto, npr. jedini "humanističar" na čelu Ministarstva za nauku od 5-og oktobra 2000 (i tek drugi od uvođenja višestranačja), psiholog prof. Ana Pešikan, iako samo godinu dana na čelu Ministarstva, uspela je da učini neke od NAJNEGATIVNIJIH STVARI po srpsku nauku! Za njenog vakta PREKINUTA je plodna saradnja sa naukom NR Kine, TREĆE SVETSKE SILE u nauci "za ljubav" EU-topije!
Preporuke:
2
1
10 petak, 06 maj 2016 23:19
srpska sarma, a može i pasulj@ o srpskoj nauci, treći nastavak
Naime, kao nasleđe Miloševićeve ere, Srbija, tj. SRJ je imala sporazum o naučno-tehničkoj saradnji sa Kinom, gde su naši istraživači O TROŠKU KINESKE VLADE i manju finansijsku podršku naše zemlje odlazili u tu zemlju na odgovarajuće kurseve upoznavanja sa naučnim metodama u trajanju od 1-3 meseca, što je za dobrog naučnika sasvim dovoljno da ovlada nekom novom metodom i da je po dolasku u Srbiju i primeni. Dok su odgovarajući sporazumi sa EU i Švajcarskom bili zasnovani više na aplikacijama naših naučnika kao POJEDINACA (eventualno manjih grupa) za usavršavanja ili učešće u međunarodnim projektima!? Pazite, razlika je U PRISTUPU, sporazum sa Kinom je na DRŽAVNOM NIVOU i Kina SVE OBEZBEĐUJE našim istraživačima, njihovo je samo da se USAVRŠAVAJU, dok su sporazumi sa EU, svedeniji i manjeg obima, da ne rečem, na NERAVNOPRAVNIJIM OSNOVAMA! Taj naučni sporazum sa Kinom je od vakta g-dže Pešikan ZAMRZNUT, počela je da se FORSIRA "EUropa ZDAJ"! Tj. nastupa doba Bože "GULIKOŽE" Đelića u srpskoj nauci!
Preporuke:
2
1
11 petak, 06 maj 2016 23:34
srpska sarma, a može i pasulj@ o srpskoj nauci, četvrti nastavak
(Pre nego nastavim, pominjem da je g-dža Pešikan bila članica jedne "numerološko"-"regionalne" stranke!?) Jedan od prvih "Gulikožinih" poteza po dolasku na čelo srpske nauke jeste da "raščisti pitanje nuklearnog otpada i nuklearnog reaktora" u INN "Vinča", tako što je TRAŽIO da se INN "Vinča" KOMERCIJALNO ZADUŽI DEVIZAMA, što je ODBIJENO, jer kako jedna BUDŽETSKA ustanova kao što je INN "Vinča", SKORO bez IKAKVIH DODATNIH PRIHODA, može da se zadužuje!? A moglo je biti odbijeno zato što je upravljanje srpskim institutima još od Miloševićevog vremena bilo DVOJNO, operativno od strane direktora, a "strateški" od strane upravnog odbora, gde je polovinu članova davala Vlada Srbije, a polovinu istraživači instituta! Pazite, to rešenje je doneto za "nedemokratskog režima Miloševića", a Boža "Gulikoža" zbog "Vinčanaca" MENjA Zakon i uvodi da Vlada daje VEĆINU ČLANOVA UO srpskih naučnih instituta! Pa je novi UO "Vinče" "izglasao" IZDVAJANjE DELA instituta u "Javno preduzeće -Nuklearni objekti Srbije-"!
Preporuke:
2
1
12 petak, 06 maj 2016 23:46
srpska sarma, a može i pasulj@ o srpskoj nauci, peti nastavak
A za "direktora" tog Javnog Preduzeća, direktora nad jedno 20-tak doktora nauka, koji bi trebali da se staraju o nuklearnom otpadu i DEKOMISIJI (tj. "razmontiranju") nuklearnog reaktora INN "Vinča" postavljen je jedan "žuti" kadar iz Čačka, inače MAGISTAR rudarstva!? I PRVI POTEZ tog "direktora" je bilo KOMERCIJALNO ZADUŽIVANjE tog Javnog Prduzeća za oko 25 miliona evra, jerbo je tako rekla Jevropa! Takav potez Đelića bio je inicijalna kapisla za BRZOMETNU SMENU SVIH NE"žutih" direktora po VAŽNIJIM institutima u Srbiji, pri čemu su ponegde, koristeći jednu od njegovih "zakonodavnih INOVACIJA", na čelo instituta iz oblasti biotehnike (poljoprivreda i srodne grane) dolazili magistri i INŽENjERI, naravno provereno "ŽUTI" kadrovi! (Takav jedan je bio direktor u jednom institutu 5 godina inače poznat na njegovom matičnom fakultetu kao "MERKANTILNI student"!?) Boža Đelić je pokušao da taj njegov HAJDUČKI pristup, karakterističan za "srpske reformatore", malo zamaže novim ciklusom projekata 2010!?
Preporuke:
2
1
13 petak, 06 maj 2016 23:57
srpska sarma, a može i pasulj@ o srpskoj nauci, šesti nastavak
Šta je uradio Boža "Gulikoža"? Napravio je HEPENING u "Sava" centru pred oko 3000 srpskih naučnika, gde je nastupao tad aktuelni BoTa ("proslavio" se tad pred CVETOM srpske nauke izjavom da "traži od naučnika Srbije da reše jedan veliki ETIČKI problem, tako što će pronaći VEŠTAČKO meso i tako -spasti od grozne smrti- na -hiljade nevinih životinja-"!? Šta ćete, nije čuo DVOSTRUKI Precednik "srpije" za SOJU!?), zatim mesto najavljenog Olija Rena, Vensan Dežer, EU-ropski gaulajter za "srpiju" sa "ALO-ALO" engleskim, kao i naravno Boža "Gulikoža", koji je srpskim naučnicima "gurnuo žišku" u vidu "400 miliona evra ulaganja u srpsku nauku, pola od EU-ropskih fondova, pola od države Srbije", pri čemu su traženi REZULTATI od naučnika Srbije, među kojima i da Beogradski Univerzitet uđe na Šangajsku listu 500 najboljih univerziteta na svetu!? Naravno, to je ostvareno, sad je BU među prvih 400 na svetu, ali PO KOJU CENU!? O tome je podrobno sve rekao pokojni prof. Tibor Živković u pomenutom intervju.
Preporuke:
1
0
14 subota, 07 maj 2016 00:09
srpska sarma, a može i pasulj@ o srpskoj nauci, još malo pa...
Naravno, od 200 miliona EU-ropskih jevra NIJE BILO NIŠTA, država "srpija" povremeno je upumpavala neke parice oko kojih smo se mi srpski naučnici tukli "ko Cigančići oko kuma na svadbi", dok se SUPSTANCA srpske nauke polako, ali DOSLOVNO JELA, dok u aprilu 2013 nismo uspeli da tadanjeg ministra Žarka Obradovića NATERAMO da da ostavku, tako što smo napravili protestnu šetnju ulicama Beograda nas oko 2000!? Neko će reći: "Ih, šta je to 2000!?" Pa gospodo, to je SKORO 20% srpskog naučnog kadra! Kada bi SVAKA PRIVREDNA GRANA izvela na ulice 20% njegovih članova, pa NIKAKVA Vlada, nikakvi zapadni puleni ne bi sastavili VIŠE od TRI NEDELjE, GARANTUJEM! Ovako, to je bila "Pirova pobeda", pošto smo posle izbora 2014 dobili za ministra "ORIGINAL FALSIFIKATA" Srđana Verbića! Pa je i njemu ISTEKLA "upotrebna dozvola" i kako vidim doći će neki društvenjak, ali ne čovek od integriteta, kakvih ima u tim naukama, već verovatno neka budala, možda "MegaTREŠ" il "SingiDUDUK" provenijencije, što me ne čudi!?
Preporuke:
1
0
15 subota, 07 maj 2016 00:27
srpska sarma, a može i pasulj@ o srpskoj nauci, ... pa kraj
Tako su neki "istraživači iz Etnografskog instituta SANU" oborili KONKURS za naučne projekte jer ga je raspisalo "NENADLEŽNO TELO", Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja!? Dobro ste pročitali, tu stoji da je "Ministarstvo NADLEŽNO za nauku NENADLEŽNO za raspisivanje KONKURSA za NAUKU, jer je to u suprotnosti sa Zakonom o državnoj upravi", a ministarstva, pa i nadležno za nauku, JESU deo državne uprave!? A to što se time DEZAVUIŠE Zakon o naučno-istraživačkoj delatnosti, to NIKOM NIŠTA! I što državni instituti NISU deo državne uprave i to nikom ništa! Lele, kad se TITINI PITOMCI dovate prava to je strašno, al kad se "naprdni vadikali" SIGRAJU "zakonodavca", znate, za to bi MORALO da "RADI" ono "Anđeosko ORUĐE", koje je "ISPRAĆALO" Adama i Evu iz Raja!? PS. Ove redove ispisuje čovek koji je na direktnom dobitku od poništenja konkursa (ne što je društvenjak (naprotiv "fundamentalista"!), već zbog sticaja okolnosti), ali fakat je da se "PRAVDA SE MORA VRŠITI MAKAR SVET PROPAO"!?
Preporuke:
1
0
16 subota, 07 maj 2016 00:58
Sofronije
@ sarma,pasulj i ostalo
Jesi ti u pravu što se tiče društvenjaka ali deo para koji se njima daje je zanemariv od onoga što ide raznim fizičkim institutima (i licima) a od njih Srbija ima vrlo malu ili nikakvu korist. Naravno nisu tu krivi ljudi koji tamo rade nego sistem vrednovanja njihovog rada. Tipičan primer Instituta za fiziku u Zemunu. Vidim da se jedna grupa bavi nekim fotonskim efektima i tvrde da bi njihov rad mogao da doprinese revoluciji u fotonskim kompjuterima ili nešto tako. Valjda Intel nema dovoljno para pa ga treba pomoći da zaradi još. Ko im je tražio da se time bave i ko ih za to plaća? Građani Srbije im sigurno to nisu tražili ali ih sigurno oni plaćaju. Ja naučnike razumem, iz te oblasti se lako objavljuju radovi u sadističkim časopisima (jer od toga koristi može imati samo imperija zla)i na osnovu tih poklona neprijatelju oni mogu još dugo da budu ovde finansirani.
Preporuke:
1
0
17 subota, 07 maj 2016 01:21
Sofronije
S druge strane postoji more "poznatih" komponenti za čiju proizvodnju je potrebno znanje koje te pametne glave tamo imaju (laseri, termički senzori, specijalne elektronske cevi) a koje Sadisti, Francuzi, Englezi, Nemci pa čak i Rusi i Kinezi neće da prodaju (ili prodaju po ceni da se ne mogu kupiti). Naravno, razvoj ili kopiranje tih komponenti ne omogućava publikovanje u Sadističkim časopisima pa naučnici ne žele da gube vreme šteteći sebi samima. Jedino bi koristi možda mogli da imaju oni od čijih para ti isti naučnici žive ali oni su u svetu visoke nauke nebitni.
Slična situacija je i sa IHTM-om, Vinčom i ostalima (uključujući i biotehničke i medicinske institute).
Slična situacija je i sa fakultetima - profesori nisu zainteresovani da spremaju predavanja jer njihov opstanak na fakultetu zavisi od broja poklona Imperiji a ne od kvaliteta nastave. Zato je većina zapadno orijentisana savetujući decu da idu iz zemlje umesto da ih savetuju i osposobe za borbu protiv banksterske Imperije.
Preporuke:
1
0
18 subota, 07 maj 2016 09:47
srpska sarma, a može i pasulj pasulj@ Sofronije
Prvo, u pravu ste što trenutni doprinosi srpskih naučnika POSREDNO (često i neposredno!) služe interesima Imperije i seiza, što znači da se nešto u procesu OCENjIVANjA naučnog rada u Srbiji MORA menjati, no to ne znači da je SVE što se ovde uradi u nauci zaludno il da je SVAKA naučna saradnja sa Zapadom ŠTETNA!? Pre 2 godine u INN "Vinča" dolazili su predstavnici evropskog odeljenja japanskog strateškog instituta RIKEN, nudili slične dilove Jevropejskim, sa možda i boljim uslovima za usavršavanje doktoranata i postdoktoranata iii... šta je bilo, NIŠTA! Jednostavno, srpski naučnici su usvajanjem MENTALNOG koda zapadnjačke nauke (i svakog drugog izraza zapadnjačke kulture, čemu PODLEŽU i "šire narodne mase" "srpije"!) NESVESNO usvojili i zapadnu NADOBUDNOST i HIJERARHIJSKO shvatanje nauke, što jelte, vodi ka KULTUR-RASIZMU! I to pre svega prema SVOM narodu! Jer, kako bi objasnili rašireni GRADŽANIZAM, ateizam se podrazumeva, potomaka RADNIKA i SELjAKA, kojih NIJE MALO u srpskom naučnom podmlatku!?
Preporuke:
1
0
19 subota, 07 maj 2016 10:02
srpska sarma, a može i pasulj pasulj@ Sofronije, nastavak
Da dotična pojava JESTE kultur-rasizam potvrdilo se u ISTOJ INN "Vinči" kad su prošle godine dolazili predstavnici HRVATSKOG inovaciono-naučnog centra, održali predavanja na temu nekih naučnih tehnika i njihove primenjivosti, nešto o menadžmentu u nauci, što izazvalo MNOGO VEĆI ODZIV odnosno Japanaca, iako su sami Hrvati rekli da INN "Vinča" ima MNOGO BOLjE USLOVE i OPREMLjENOST za rad, ne samo u odnosu na taj NOVI HRVATSKI inovaciono-naučni centar, već i u odnosu na INN "Ruđer Bošković"!? ŠTA je UZROK tome!? Pa to što je srpska nauka HRONIČNO "POTHRANjENA" u sredstvima, a Hrvati su sada DEO EU!? Sad, pitam Vas ja, a vraćajući se na OSNOVNU TEMU, ZAŠTO je Ana Pešikan SPREČILA DALjI RAZVOJ NAUČNIH VEZA sa Kinom, trećom, možda i DRUGOM NAUČNOM SILOM SVETA!? Zašto održavanje KONTAKATA sa npr. Japanom NIJE PODRŽANO od DRŽAVE!? Zašto NEMA većih kontakata sa Švajcarskom i Izraelom, AUTONOMNIM delovima zapadne naučne paradigme!? I Last but not least ZAŠTO nema kontakata sa Rusijom, Indijom i drugima?
Preporuke:
1
0
20 subota, 07 maj 2016 10:18
srpska sarma, a može i pasulj pasulj@ Sofronije, treći nastavak
Vidite, naučnici, pa i srpski, su u njihovom PONAŠANjU prilično PREDVIDIVI, jer ih je takvima učinila MATERIJALISTIČKA paradigma, koja suvereno vlada srpskom naukom do "nivoa" NEUKUSNE VULGARNOSTI! Zato je bilo moguće, koristeći U VREME Miloševića (sic!) izgrađenu paradigmu PROJEKTNOG finansiranja nauke, UTICATI na srpske naučnike, što je PO 5-tom oktobru (sem delom perioda ministrovanja A. Popovića) dovelo do ROPSKE udsresređenosti na EU-topiju, time i do HRONIČNE DEFICIJENCIJE sredstava u srpskoj nauci!? Dalje, nama, kao DRUŠTVENOJ GRUPI, je tamo 2007-2010 bilo OBEĆANO od Mlađe Dinkića i Bože Đelića da ćemo biti "DOBITNICI TRANZICIJE", našta se OGROMNA VEĆINA NAUČNIKA uvatila "ko som na durdubak", time po ko zna koji put POTVRĐUJUĆI staru Bizmarkovu pogovorku o "40 profesora, Otadžbina IZGUBLjENA! 20 advokata, Otadžbina PRODATA!" Što se i BUKVALNO ispunilo o čemu GORKO svedoči i pokojni prof. Tibor Živković (inače svojevremeno POMOĆNIK Bože Đelića u Ministarstvu!) u njegovom intervju NSPM-u!
Preporuke:
1
0
21 subota, 07 maj 2016 10:19
@srpska sarma, a može i pasulj
A za "direktora" tog Javnog Preduzeća, direktora nad jedno 20-tak doktora nauka, koji bi trebali da se staraju o nuklearnom otpadu i DEKOMISIJI (tj. "razmontiranju") nuklearnog reaktora INN "Vinča" postavljen je jedan "žuti" kadar iz Čačka, inače MAGISTAR rudarstva!?
Mala ispravka, nije magistar rudarstva već tehnologije. Diplomirao i magistrirao na TMF, smer hemijsko inženjerstvo. Bavio se valjda tehnologijom prerade voća ili tako nečim.
Preporuke:
1
0
22 subota, 07 maj 2016 10:33
srpska sarma, a može i pasulj pasulj@ Sofronije, još malo pa...
Što sve znači da sama srpska nauka NEMA MOGUĆNOSTI da se izbori za BILO KAKAV BOLjI STATUS IZOLOVANO od procesa u društvu!? Ako se ovako nastava, a na period do 3 godine SKORO SIGURNO će se nastaviti, jer da čak se i URUŠI Vučićev PLjAČKAŠKI sistem (što je vrlo moguće i u ne tako dugom roku od pomenutih 1-3 godine), valja srpsku DRŽAVU (time i nauku) skroz RESETOVATI sa ISKUČIVO VESTERNISTIČKE paradigme na mnogo URAVNOTEŽENIJI pristup!? Skoro je u jednom tekstu Dušan Proroković, razmatrajući takav proces teorijski i u grubim crtama, odredio da bi takav proces trajao i I DO 10 godina, znači DVA IPO IZBORNA CIKLUSA, što se poklapa sa DVA IPO CIKLUSA naučnog projektnog finansiranja, što sve znači da MORA doći do KONSENZUSA u srpskoj politici i u srpskom narodu da se OVAKO VIŠE NE MOŽE! A svaki politički ili NVO akter koji zagovara NASTAVLjANjE tih procesa valja da bude ELIMINISAN sa javne scene, najbolje putem "meke sile", npr. kroz OGRANIČAVANjEM pristupa novcu preko sistema raznih POREZA!?
Preporuke:
1
0
23 subota, 07 maj 2016 10:45
srpska sarma, a može i pasulj pasulj@ Sofronije, evo, još malčičice...
Da se vratimo na jednu od tema koje započeste, što dovodite u pitanje SVRSISHODNOST pojedinih projekata srpskih naučnika!? Znate, RAST ZNANjA, kao osnovni proces u nauci ide NE KROZ KUMULATIVNO NAKUPLjANjE ČINjENICA, što je misao bliska tzv. zdravom razumu, već kroz proces KRITIKE i TAKMIČENjA TEORIJA koji OBJAŠNjAVAJU te ČINjENICE smeštajući ih u LOGIČKI KOHERENTAN sistem, kojim zovemo sistem nauka, kojim objašnjavamo POJAVNI svet!? U vezi tog TEORIJSKO-FILOSOFSKOG pristupa epistemologiji nauka (pre svega PRIRODNIH i sa njima vezanih tehničkih, medicinskih i biotehničkih nauka) važan, možda presudan doprinos je dao austrijsko-engleski filosof jevrejskog porekla Karl Poper, u nas poznatiji kao zadrti neoliberal. U tom smislu, NE MOŽETE CILjNO RAZVIJATI NAUKU i sa njom vezane tehnologije, već možete samo PRATITI postojeće TRENDOVE, trudeći se da OTKRIJETE POTENCIJALE i MOGUĆNOSTI za neke buduće TRENDOVE, koji bi doveli do novih otkrića, a možda i do novih PARADIGMI u nauci, tj. NAUČNIH REVOLUCIJA!
Preporuke:
1
0
24 subota, 07 maj 2016 11:05
srpska sarma, a može i pasulj pasulj@ Sofronije, ...pa kraj!
U tom smislu, postojanje projekata poput onih koje pomenuste je prosto NEIZBEŽNO, ali nije neizbežno da DRŽAVA u okvire njene naučne STRATEGIJE razmisli o DIVERZIFIKACIJI veza kojim se srpska nauka umrežava u svetske naučne sisteme!? Tako je za srpsku nauku, POSREDNO i za državu, BLAGOTVORNO da se OBNOVE veze sa NE-EU-topijskim naučnim mrežama!? Ta istraživanja u Institutu za fiziku bi mogla da se povežu sa npr. istraživanjima u indijskoj "Silikonskoj dolini" oko Madrasa ili sa naprednim istraživanjima medicinske elektronike u Švajcarskoj i Japanu, ne mora sve da bude vezano za EU!? Ulaganja novca srpskih poreskih obveznika bi se tako BRŽE& SIGURNIJE OPLODILA, nego kad se ko u "Kockaru" Dostojevskog, sve baca na JEDAN-JEDINI BROJ!? Tako smo se moj doktorant i ja POMUČILI da manje-više O SVOM TROŠKU odemo na međunarodni kongres u Barseloni 2012, vidimo kako stoji stanje u važnoj oblasti fiziologije biljaka, tome pristupimo na NOV, nestandardan i moguće INOVATIVAN način!? Rezultati pristižu!
Preporuke:
1
0
25 subota, 07 maj 2016 11:38
Sofronije
@Srpska sarma a može i pasulj
Vaši stavovi su potpuno ispravni ali mislim da zanemarujete realnu situaciju u kojoj se nalazimo.
Ono o čemu Vi pričate je potpuno primenljivo u oblasti fakulteta i sličnih obrazovnih ustanova (naravno da profesorima treba dozvoliti da koriste resurse instituta koje je platila država pa makar to ne poticalo iz ministarstva obrazovanja). Ali pored fakulteta (gde se naučnici bave onim "što im se baš u tom momentu prijelo") postoje i Instituti gde neki drugi naučnici rade to isto. "Velika je to z.........a za ovako malu zemlju". Pored izdržavanja tih instituta ova zemlja treba da kupi, recimo aparate za nuklearnu magnetnu rezonancu" od stranih "partnera" (partneri su valjda zato što daju veliku proviziju)a ljudi u institutima za srpske pare rade za dobrobit Imperije (malo je što to rade oni sa fakulteta).
Smatram da deo nauke mora biti naručen i od strane onih koji je plaćaju a ne samo od strane Imperije.
Preporuke:
1
0
26 subota, 07 maj 2016 12:01
srpska sarma, a može i pasulj pasulj@ Sofronije, Post Scriptum
Gosn Sofronije (tj. gosn "Obazrivi" po grečeski!), radim u biotehničkom institutu, gde je pored para od projekata, značajan izvor prihoda (i do 1/2), prodaja usluga, a u nekim poljoprivrednim institutima i prodaja proizvoda, pa tako Institut za ratarstvo i povrtarstvo iz Novog Sada prihoduje SAMO 2% od projekata, SVE OSTALO ZARAĐUJUĆI na TRŽIŠTU! Vidite, to su naše naučne "Silikonske doline", tj. "Zelene doline" (doma našeg) imajući u vidu da je gro tih EKONOMSKI uspešnih instituta iz poljoprivrede!? Što opet upućuje gde bi mogla da budu USMERENA GLAVNA ISTRAŽIVANjA u srpskoj nauci!? U tom smislu, ispričaću Vam istinitu anegdotu kojoj sam lično prisustvovao 2006 na PMF u Beogradu. Naime, Biološki i Fakultet za fizičku hemiju su tih godina organizovali seriju predavanja na razne, pretežno metodološke teme, naših istaknutih naučnika iz inostranstva, namenjenu pre svega našem naučnom podmlatku. Priča koju pominjem vezana je za jednog našeg istaknutog naučnika na radu u SAD, stručnjaka za NMR!
Preporuke:
1
0
27 subota, 07 maj 2016 12:25
srpska sarma, a može i pasulj pasulj@ Sofronije, Post Post Scriptum
Taj istaknuti stručnjak za NMR (inače naš akademik i sin akademika!) radi u NMR centru i predaje fizičku hemiju i biohemiju na Medicinskom fakultetu Klinike "Mejo" u SAD!? Ukratko, NIJE BEZVEZNjAK! Pomenuta priča počinje tako što na završetku tog kursa prilazim tom našem stručnjaku i posle kraće diskusije prepuštam ga njegovom kolegi, profesoru ovdašnjem (inače sinu akademika!) i oni ovako razgovaraju (sledi gotovo doslovni citat tog razgovora!): "Znaš, mogli bi da počnemo saradnju. Imam dobre ideje. Šta te zanima? Znaš, ima i ovde uslova za rad, nije da nema, ali traže da radim na krompiru, šljivi. Znaš, nije to aktuelno kod Vas, tamo u Svetu... Kad bih bio neki ministar ovde, privrede, nauke, šta ja znam. Ne bih gledao da razvijamo ono gde ne možemo biti prvi, ono što nije naše, dao bih pare da se ispita od čega se zapravo sastoji ta naša šljiva, krompir, da to što je naše zaštitimo i zaradimo pare, a onda, ako hoćeš bavi se Visokom Naukom. Znaš, tako to oni rade tamo na Zapadu!" Idemo dalje.
Preporuke:
1
0
28 subota, 07 maj 2016 12:48
srpska sarma, a može i pasulj pasulj@ Sofronije, Post Post Post Scriptum
Pomenuti razgovor je za mene bio JOŠ JEDAN DOKAZ za tezu o inherentnom (mada često nevoljnom!) KULTUR-RASIZMU i AUTOŠOVINIZMU naše naučne elite, koji se kroz SISTEM multiplikacije naučnog kadra ŠIRI kroz GENERACIJE, bez da se isti podvrgne OSNOVNOM u SVAKOM NAUČNOM DELANjU, tj. KRITIČKOM preispitivanju! Ukratko, ako bi se sprovela sociološka ispitivanja vrednosnih stavova naučnika Srbije, rezultat bi ukazao na RAŠIRENU "drugosrbijanštinu" pripadnika naučne zajednice Srbije, iako su ljudi iz srpske nauke najraznorodnijih političkih opredeljenja, pa i patriotskih! Ljudi iz srpske nauke prosto NISU SVESNI sopstvenih VREDNOSNIH stavova, primaju ih "zdravo za gotovo", kao prirodne, iako se radi o svojevrsnom USLOVLjAVANjU, često INSTRUMENTALNOG tipa, npr. preko sistema projekata i "EUropa zdaj" IDEOLOGIJE!? Tužno za ljude od nauke, koji se diče RACIONALIZMOM!? Što ukazuje na PROSTU ČINjENICU da je racionalizam (koji je u nas bio bar od 1944 JEDINI SISTEMSKI ODGOVOR na izazove!) prosto INSUFICIJENTAN!
Preporuke:
1
0
29 subota, 07 maj 2016 20:43
šklj
zar ovakva `fora` nije bila prisutna i u drugim nekim balkanskim zemljama, pa su istraživači otišli u bogate zemlje (što je i bio cilj ) ?
Istaknite ovu temu, kao i to šta to sada rade neki, nekadašnji `mladi lideri` - `prodani mozgovi`...
Ispada, da se više isplati `uzgajati` - mlade fudbalere, tu bar nešto `kane` od transfera... ?
Preporuke:
1
0
30 subota, 07 maj 2016 23:14
Dragan, Katun
za sarma,.../Sofronije

Načitah se, a imalo se i šta. Hvala.
Ovi nesoji su baš rešili da nas civilizacijski vrate nazad.
Novca ima za janjiće, gej alijansu, izuzetne, ...
p.s. moj komentar je bio impulsivan, udarila mi krv u glavu, ja seljak insistirao da mi deca budu maksimalno obrazovana da dodaju još neki stručani sertifikat pored toga, a nije da se baš imalo.
A ovi gove3dari, antićev i alijansin proteže-student generacije- što nije doktorirao?! kad je već takav kalibar, verovatno bi se slova literature izlizala od čitanja dok on skonta,ili ovaj iz rasadnika DESTRUKCIJE fpn isto stud.gener. Moralni otpad.
Preporuke:
0
0
31 nedelja, 08 maj 2016 10:05
rpska sarma, a može i pasulj@ Dragan, Katun
Doktorirao je Dragane taj "dilber" na... MESEC dana pre nego će postati ministar i VIŠE od 15 godina po magistraturi!?!?!? Magistratura mu je po svemu sudeći bila solidna, ali doktorat..., nešto o pedagogiji u nastavi fizike, što ima smisla, jer na fizičkom (kao i na svim prirodno-matematičkim fakultetima) fakultetu postoji nastavni smer, ALI... uzeti za temu doktorata PREPRIČANO njegovo iskustvo vođenja seminara fizike u Petnici, neznam šta da kažem, zaključite sami!?
Preporuke:
1
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner